Som ni ser har jag haft ett litet break i bloggen, det här med att blogga är något jag känner att jag inte kan tvinga mig till utan när jag känner att jag vill och har tid det är då jag tar mig den tiden. Men nu framåt våren/sommaren hoppas jag få mer inspiration till att blogga, vi håller tummarna på det.

Vi har blivit friska iaf och vi har ägnat mycket tid åt skidåkning och att vara ute i friska luften.

Vi har hunnit med en weekend i dundret, då även jag testade på att åka slalom vilket jag gjort endast en gång som tolvåring. Det var ju riktigt roligt men vilken träningsvärk jag fick efteråt 😅




Det är något alldeles magiskt med vårvinter, jag verkligen älskar den här tiden. Den bästa tiden är nu!

Påsken spenderade vi i Sangis, kom hem i fredags så en hel vecka har vi befunnit oss i sangjs och det har varit så roligt. Vi har hunnit med en massa skoj, jag har åkt mycket längdskidor, Peter och Herman har kört skoter.

Vi flyttade in i sovstugan, det är alltid lika mysigt.



Självklart målade vi ägg, det var ju påsk!


Grillade korv i grillstugan!


En och annan skidtur blev det för mig!


Vi åt och drack gott och solade och umgicks med släkt och vänner!


Vi var även till pullinki och åkte slalom, jag åkte även igen och vi åkte upp till toppen.


Även Herman åkte upp till toppen!


Vi var även till Leos lekland, hade jätte roligt!


Även Herman åkte längdskidor och vi hann med några promenader under vårt påsklov.  Ett besök till badhuset blev också av, så vi har haft en toppen vecka och imorgon är det tillbaka till verkligheten som gäller. Herman ska till skolan och jag börjar jobba igen.


Än är det vårvinter här i Pajala så idag blir det ännu mera skidor kan vara sista gången nu det återstår att se 😅 

Ha det gott så hoppas vi att min blogginspiration kommer tillbaka nu.

Kommentera

Publiceras ej