Så där lagom till skolorna började igen så kom den efterlängtade värmen när det är så där varmt att man söker skugga och svetten rinner längs ryggen så fort man rör på sig.

Sista sommarlovsdagen för Herman det vill säga i tisdags så hade jag ledig dag då tog vi med oss lunch till badstranden och satt där hela dagen.

Herman badade trotts det iskalla vattnet och jag doppade mig också till slut. Det var isande kallt men riktigt uppfriskande, jag kan säga att jag piggnade till liv efter doppet men det var härligt ☀️

I onsdags började Herman första klass, han tyckte det var jätte roligt och han ser fram emot läxböckerna. Han har ett stort intresse för siffror och matematik och han pratar hela tiden om att han vill börja räkna matte. Jag blir så glad för jag har hatat matte sedan dag ett ja redan på lågstadiet. Men jag hoppas denna glädje över matematik håller i sig för Herman vore så roligt om han ej ärvt mitt "mattesnille" 😂😉

Jag känner mig varm i hela kroppen och lite vemodig över att Herman redan börjat första klass. Han blir större och större och äldre och äldre men än idag kan han vara mammas pojke och det glädjer mig. Jag känner faktiskt att varje år har sin charm och jag är enormt glad att jag får vara en del i hermans liv för det var ingen självklarhet när han föddes.

I onsdags alltså den 19 augusti var det exakt sju år sedan jag blev hjärttransplanterad. Jag är evigt tacksam över att jag fick den chansen, chansen till ett helt nytt liv. Just den dagen är jag lite extra tacksam för det är ju faktiskt så att jag inte hade suttit här idag om inte denna människa som fick lämna den jord hade bestämt sig för att donera till efterlevande.
Så självklart lyste ett ljus för min donator i mitt hem just den här dagen. 

Du finns alltid i mina tankar trotts att jag inte vet vem du var men det kommer alltid finnas en liten del av dig i mig och jag tar till vara på detta liv på bästa möjliga sätt. Tack för att du räddade mitt liv ❤️

Kommentera

Publiceras ej