Midsommar har varit och farit, den firade vi på mitt smultronställe nämligen hemma i Sangis hos mina föräldrar. 
Sangis bjöd på finväder hela helgen, strålande sol och 20 grader. Till och med shortsen åkte på och det var verkligen på tiden. 

Så vi fick iaf en liten suck av sommaren men nu har det varit grått och regnigt och kyligt i några dagar så man nästan glömt att det faktiskt är sommar. 
Men vad är väl vädret när man ändå lever och mår bra och framför allt får vara frisk vilket alltid inte är en självklarhet. 

Jag är glad att jag lever och jag är evigt tacksam min donator. Utan hen hade jag inte funnits här idag ❤️


Tack för att du räddade mitt liv, så jag inte fortfarande behöver vara på den där väntplatsen, den där väntan som är väntan mellan liv eller död. 
Lite som att man står på kö för att få komma tillbaka till livet igen.
Tack för att jag får leva och uppleva allt jag vill innan jag försvinner från livet.

Att vänta på ett nytt organ kan kännas som att vänta på något som man inte riktigt vet om det finns. Kanske litegrann som när var liten och väntade på julafton skillnaden är bara att oftast så dök tomten upp iaf för min del.
 Men alla som väntar på ett nytt organ hinner inte alltid få ett och alla barn som väntade på tomten fick säkert inte alltid träffa tomten.

Jag är oerhört glad att jag har fått en biljett tillbaka till livet. Men lagom till midsommar så sände jag en tanke, en tanke till alla dom som väntar på den där biljetten tillbaka till livet. 
Håll ut och kämpa på och ni som inte tagit ställning tänk efter en gång innan ni gör det.
Ska man kunna ta ska man kunna ge ❤️

Tack för att jag får leva och för att jag tagit mig bort från hållplatsen och kommit tillbaka till livet igen. Livet som har så mycket att ge att man knappt hinner med. 

Du finns i mina tankar dagligen och varje gång jag ser mitt ärr synligt på bröstet tänker jag tack för att jag fick leva, tack du otroligt fina människan som valde att donera till oss efterlevande på denna jord som behöver nya organ för att kunna fungera. 🙏❤️😍

Kommentera

Publiceras ej