Vilken rolig start på våran lediga helg vi fick i fredags, nu är jag ironisk. Nåja det började med att Herman får 38,5 i feber, tempen har varit uppe på högst 39,3 i helgen men den går ner med alvedon och vissa stunder under helgen har han varit piggare. Han klagar även på magont, ont i halsen och har även torrhosta och är allmänt sjuk.

Så det mesta tyder på influensan, som jag är vaccinerad mot men jag kan ändå få den eftersom jag har extremt lågt immunförsvar men den blir iaf lindrigare när jag tagit vaccin. Skulle jag inte ta vaccin skulle risken finnas att jag skulle bli så sjuk att en sjukhusvistelse skulle vara nödvändig. 

Jag tänkte som så att denna gång slipper jag väl bli smittad eftersom det endast är tre veckor sedan jag sist var sjuk i feber och förkylning men inte då. Natten mot igår hade jag en temp på 38,0 och igår kväll var den uppe i 38,2 vilket är mycket i mitt fall eftersom jag har låg temp annars så jag känner mig halvt död. 

Sen gör det ju inte saken lättare att ens lilla hjärta är sjuk, man lider med honom och det gör så ont när man inte kan hjälpa honom mer än att se till att han har det så bra som möjligt när han är sjuk. 

Varje gång Herman är sjuk sänder jag alltid en extra tanke till föräldrar med svårt sjuka barn. Ni gör det så himla bra, många av er säger att ni inte har något val, ni måste bara hänga med på det ni får stå ut med och det kan jag förstå. Men all heder till som lever i ett sånt läge där era barn svävar mellan liv och död. Jag vet inte hur jag skulle klara av en sådan sak, jag blir ett nervvrak bara Herman har feber. 

Men jag tror att alla föräldrar tänker så, sen om man hamnar där så finns det tyvärr inte mycket att göra mer än att följa med på resans gång för sitt barns skull. 

Jag är därför tacksam över att Herman är frisk och kry som barn ska få vara, dessa influensor kan jag stå ut med.

Trotts att solen lyser därute så tänker jag inte deppa ihop för att vi är sjuka och inte orkar gå ut för vi kommer bli friska och vi kommer hinna vara ute i solen.

Detta är bara tillfälligt och det finns så mycket värre än bara en vanlig influensa. Men man kan ändå känna sig hjälplös som mamma när liten är sjuk.
Vi myser på härinne resten av helgen.



2 kommentarer

Life of Johanna

20 Mar 2015 15:44

usch sjukor är inget kul! :(

Javisst är han söt lille Hugo :)

Life of Johanna

02 Apr 2015 14:48

Hoppas ni får en mysig påsk

Kommentera

Publiceras ej