Men saker består...
Ja så är det, Herman har nu haft sin första skolavslutning. Han har slutat förskoleklass och till hösten börjar han ettan. Tiden går alldeles för fort och jag önskar att jag kunde stanna tiden lite grann för jag kanske aldrig mer får uppleva den tiden. 
Chansen att vi får fler barn är minimal, en graviditet kommer inte på fråga och därför njuter jag för varje sekund jag får tillsammans med min Herman. 

Tänk att jag ändå får leva det var inte helt självklart när Herman föddes.
Så slutade han förskoleklass igår och att få se honom stå i kyrkan och sjunga gjorde gott för mitt mammahjärta.

Världens finaste Herman.

Hermans födelsedag närmar sig och som vanligt så fylls jag med blandade känslor. Mycket känslor som jag hade när Herman föddes och jag fick veta att jag var hjärtsjuk dyker upp. 

Allt var inte en enda lycka när han föddes vi blandade våran bästa tid i livet med våran värsta. Jag svävade mellan liv och död och visste inte om jag skulle få se min pojke växa upp.
9 juli fyller han 7 år och den dagen är en riktig speciell dag för mig så säger väl alla mammor men för mig var det inte självklart att jag skulle få uppleva hermans 1 årsdag men tack vare min donator så är jag nu mer levande än någonsin på hermans sju årsdag.

Jag är dig evigt tacksam, vet inte vem du var. Men för mig är du min hjälte! ❤️

7 år har gått, tiden går men saker består som att det var igår.



Det är verkligen med blandade känslor när jag tänker tillbaka på hermans födelse, 3 månader på sjukhus och som döende och sängliggande är ingen trevlig tid men när jag tänker tillbaka på den tiden så fylls jag med en enorm glädje och värme i kroppen och minns bara det fina, varma och mysiga från denna tid. Alla som jag hade nära, alla som fanns där för mig, som ringde fast jag inte ville prata, som skickade kort och presenter och som uppmuntrade mig på ett sätt som jag alltid kommer minnas.

Jag är så glad att vi klarat av detta och den 14 juli åker vi mot Göteborg för att jag ska på 7 årskontroll på Sahlgrenska. Vi åker hela familjen, vi åker tillbaka dit där allting startade för 7 år sedan. 
Vi känner en enorm värme och förkärlek inför staden Göteborg och framförallt Sahlgrenska. 
Vi kommer vara där i hela 6 dagar och jag undrar om vi inte borde stannat ännu längre. Göteborg för alltid i mitt hjärta.


Kommentera

Publiceras ej